Konkurs SARP nr 1055

jednoetapowy, ograniczony, realizacyjny, na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej budowy platformy widokowej wraz z zejściem na "Plażę Dubaj" w Jarosławcu gmina Postomino

Zadawanie pytań

Komunikacja w Konkursie w tym:

  1. składanie Wniosków o dopuszczenie do udziału w Konkursie;
  2. składanie podmiotowych środków dowodowych, oświadczeń i dokumentów;
  3. składanie wniosków o wyjaśnienie treści Regulaminu Konkursu (zadawanie pytań do treści Regulaminu Konkursu);
  4. składnie Prac Konkursowych;
  5. wymiana informacji między Organizatorem Konkursu a Uczestnikami Konkursu;
  6. przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Organizatorem Konkursu a Uczestnikami Konkursu,

odbywa się wyłącznie przy użyciu środka komunikacji elektronicznej jakim jest Elektroniczna Platforma Konkursowa (EPK) z zastrzeżeniem ust. 72.

ADRES ELEKTRONICZNEJ PLATFORMY KONKURSOWEJ: https://epk.sarp.pl

Pytania i odpowiedzi

Odpowiedź:
Organizator skorygował błąd redakcyjny na stronie 4 załącznika nr 1 (ust. 3 pkt 9) - załącznik zawierający pomyłkę został wymieniony na poprawny.
Odpowiedź:

Kwalifikacje zawodowe w Polsce uznawane są na podstawie przepisów unijnych, wdrożonych do polskiego prawa  ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Jeżeli dany zawód jest w Polsce regulowany, osoba, która uzyskała kwalifikacje w innym państwie członkowskim potrzebuje ich oficjalnego uznania, którego  dokonują właściwe organy przyjmującego państwa członkowskiego. Automatyczne uznanie kwalifikacji i/lub wykształcenia zdobytego w krajach UE/EFTA dotyczy tylko siedmiu zawodów regulowanych: w tym zawodu architekta. W przypadku kwalifikacji zawodowych zdobytych w państwach trzecich (innych niż państwa członkowskie UE) uznanie w Polsce kwalifikacji zawodowych następuje zgodnie z przepisami prawa krajowego. Posiadacz dyplomu/świadectwa uzyskanego w państwie trzecim, który chce podjąć zatrudnienie w zawodzie regulowanym, musi najpierw uznać w drodze nostryfikacji lub na podstawie umowy międzynarodowej dyplom/świadectwo, aby następnie móc ubiegać się o uzyskanie uprawnień zawodowych, zgodnie z odrębnymi przepisami dotyczącymi wykonywania danego zawodu. Zatem posiadanie samych uprawnień projektowych obowiązujących w kilku stanach USA (czyli P.E.) nie spełnia wymogu posiadania uprawnień równoważnych z polskimi, potwierdzonymi zdaniem egzaminu a uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń.

Odpowiedź:
Poprzez sformułowanie „widoki w skali 1:200” Organizator rozumie dla przedmiotu konkursu czyli budowli - odpowiednik elewacji dla budynku. Chodzi zatem rysunki rzutów pionowych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje możliwości lokalizacji czasowych ani stałych form gastronomii na terenie działek nr 248 i 249, które należy zagospodarować zgodnie z treścią Załącznika A do Regulaminu konkursu tj. Wytyczne do projektowania - ust. 11 pkt 1).
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza stanowisko zawarte w Załączniku A ust. 10 pkt 3 Regulaminu konkursu, w brzmieniu: „dla zejść na plażę pierwszy stopień schodów od strony morza, a także zakończenie ewentualnej pochylni, powinny być zlokalizowane na rzędnej około 1,5 m poniżej istniejącej rzędnej terenu;”, co jest również bezpośrednią interpretacją wytycznych wydanych przez Urząd Morski w Szczecinie (punkt 3. lit. b) załącznik I do Regulaminu konkursu). Ewentualne zmiany niniejszego rozwiązania projektowego będą możliwe na etapie uzyskiwania uzgodnienia przyjętych rozwiązań projektowych przez Urząd Morski.
Odpowiedź:
Aktualnie Gmina Postomino jest na etapie uzgodnienia lokalizacji kontenera sanitarnego wraz z przyłączem wod.-kan. oraz elektroenergetycznym na terenie pomiędzy klifem a opaską brzegową. Dla uzgadnianej lokalizacji opracowana została dokumentacja projektowa. Natomiast w przypadku kolizji niniejszego kontenera sanitarnego z projektowaną infrastrukturą zejścia na plażę / promenady, Wykonawca jest zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej dla lokalizacji kontenera sanitarnego / toalety w nowym miejscu oraz ponownego uzyskania uzgodnienia lokalizacji niniejszej infrastruktury od Urzędu Morskiego.
Odpowiedź:
Mapa stanowiąca złącznik C do Regulaminu konkursu jest kopią mapy zasadniczej. Zamawiający nie posiada inwentaryzacji zieleni dla działek nr 248 i 249, które to opracowanie powinno zostać wykonane na etapie prowadzenia prac projektowych przy budowie zejścia na plażę i promenady. Mając powyższe na uwadze na mapie określone są tereny zadrzewione, natomiast nie odzwierciedlają one ilościowo drzew rosnących na terenie inwestycji.
Odpowiedź:
Jako „istniejącą rzędną terenu” wskazaną w piśmie Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 21.12.2023 r. (załącznik I do Regulaminu konkursu) należy rozumieć punkty wysokościowe wskazane na podkładzie mapowym stanowiącym załącznik B do regulaminu konkursu. Ewentualne zmiany posadowienia schodów wynikające z naniesienia piasku, będą możliwe na etapie uzyskiwania uzgodnienia przyjętych rozwiązań projektowych przez Urząd Morski w trakcie opracowania docelowej dokumentacji projektowej.
Odpowiedź:
Z uwagi na brak znajomości przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych betonowej opaski brzegowej projektowane elementy nie mogą być powiązane konstrukcyjnie z istniejącą opaską.
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza inną lokalizację sanitariatów, z możliwością ich zintegrowania z pozostałymi projektowanymi elementami zagospodarowania. Zmiana taka będzie stanowiła konieczność uzyskania ponownego uzgodnienia lokalizacji projektowanych sanitariatów z Urzędem Morskim w Szczecinie na etapie projektowania. Przy zmianie lokalizacji kontenera sanitarnego, miejsce podłączenia do infrastruktury technicznej pozostaje bez zmian.
Odpowiedź:
Poziom piasku w miejscu projektowanego kontenera sanitarnego, będzie dostosowany do rzędnej terenu odpowiedniej dla posadowienia żelbetowej płyty fundamentowej, w ramach prac ziemnych dla tego zamierzenia inwestycyjnego. Natomiast zgodnie z art. 42 ust. 2 pkt 11) ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczpospolitej Polskiej i administracji morskiej, do organów administracji morskiej należą sprawy utrzymywania i ochrony umocnień brzegowych, wydm i zalesień ochronnych w pasie technicznym.
Odpowiedź:
Zapewnienie możliwości przejazdu przez całą długość plaży, wynikającej z warunków określonych w piśmie Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 21.12.2023 r., powinna wynosić nie mniej niż 4,0 m, przy czym szczegółowe rozwiązania w tym zakresie będą możliwe na etapie uzgodnienia dokumentacji projektowej przez Urząd Morski.
Odpowiedź:
Organem uprawnionym do zarządzania w strefie pasa technicznego brzegu morskiego oraz transportowania nagromadzonego piasku, jest Urząd Morski w Szczecinie, do którego to należą sprawy utrzymywania i ochrony umocnień brzegowych, wydm i zalesień ochronnych w pasie technicznym, zgodnie z art. 42 ust. 2 pkt 11) ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczpospolitej Polskiej i administracji morskiej. W związku z powyższym wszelkie prace związane z usunięciem wskazanego osuwiska realizowane będą przez zarządcę terenu.

Załączniki:

Odpowiedź:
Projektowany kontener sanitarny (załącznik K) zlokalizowany u podnóża klifu na działce nr 468/1 nie jest przedmiotem zadania konkursowego, jednakże zgodnie z ust. 10 pkt 5 załącznika A do Regulaminu Konkursu, w koncepcji zagospodarowania terenu będącej obowiązkowym elementem pracy konkursowej należy go uwzględnić. Sanitariat na terenie zieleni parkowej (góra klifu - dz. nr 248 i 249) jest odrębnym elementem programu i jest przedmiotem zadania konkursowego (ust. 11 pkt 1 lit. a załącznika A). Projekt koncepcyjny tego sanitariatu jest obowiązkowym elementem pracy konkursowej (zgodnie z ust. 69 pkt 6 Regulaminu Konkursu). Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę na odpowiedź na "pytanie z dnia 17. 04.2024 r. - Kontener sanitarny", w której Zamawiający wyraża zgodę na zmianę lokalizacji kontenera sanitarnego u podnóża klifu.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje stanowisko zawarte w załączniku A, ust. 10 pkt 2 Regulaminu Konkursu wskazując na szerokość użytkową zejścia na plażę - min. 4,0 m. Szerokość podana w ust. 3 lit. c wytycznych Urzędu Morskiego w Szczecinie - załącznik I do Regulaminu Konkursu, stanowi parametr wyjściowy do określenia ostatecznych wymagań zawartych w Regulaminie Konkursu (załącznik A).
Odpowiedź:
Zachowanie możliwości przejazdu pojazdów Urzędu Morskiego, ciężkiego sprzętu budowlanego, ciężkich pojazdów o dużej ładowności powinno być zapewnione przede wszystkim pomiędzy klifem a istniejącą opaską brzegową wzdłuż plaży. W miejscach, gdzie plaża będzie tak wąska, że nie będzie możliwości przejazdu służb UMS, należy założyć, że będą się one poruszać po promenadzie. Zejście, będące przedmiotem rozwiązań konkursowych nie może stanowić przeszkody dla takiego przejazdu. Zamawiający nie określa relacji ani powiązania dla projektowanego zejścia w obszarze B z pasem umożliwiającym przejazd ciężkiego sprzętu. Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę na odpowiedź na pytanie z dnia 17.04.2024 r., w której określona została szerokość przejazdu dla pojazdów Urzędu Morskiego.
Odpowiedź:
Odpowiedź na pytanie w tym zakresie tj. wskazująca na szerokość użytkową zejść na plażę, została udzielona na pytanie z dnia 18.04.2024 r. i wynosi 4,0 m. Szerokość podana w ust. 3 lit. c wytycznych Urzędu Morskiego w Szczecinie - załącznik I do Regulaminu Konkursu, stanowi parametr wyjściowy do określenia ostatecznych wymagań zawartych w Załączniku A do Regulaminu Konkursu, tj. Wytycznych projektowych i programu budowy platformy widokowej wraz z zejściem na „Plażę Dubaj” w Jarosławcu gmina Postomino.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dane na podkładzie mapowym (załącznik C do Regulaminu konkursu) są nieaktualne w zakresie obiektów „w budowie”, a we wskazanym miejscu nie toczą się obecnie żadne roboty budowlane związane z trwającą inwestycją.
Odpowiedź:
Odpowiedź na pytanie z dnia 17.04.2024 wskazuje, że jako istniejące rzędne terenu należy rozumieć punkty wysokościowe wskazane na podkładzie mapowym stanowiącym załącznik B do regulaminu konkursu. Wg pisma Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 21.12.2023 r. (załącznik i do Regulaminu konkursu) ”pierwszy stopień schodów (od strony morza) powinien być zlokalizowany na rzędnej ok. 1,5 m poniżej istniejącej rzędnej terenu”, zaś posadowienie konstrukcji schodów należy odpowiednio dostosować do przyjętych rozwiązań. Zmiany wysokości rzędnych plaży ulegają na skutek sztormów i nawiewania piasku wskazanym wahaniom równym ok. 1,5 m.
Odpowiedź:
Zaprojektowanie przebiegu promenady stanowi zadanie konkursowe a konkretne rozwiązania będą przedmiotem oceny sądu konkursowego. Zamawiający nie określił rzędnej terenu dla posadowienia promenady, ani wysokości, na jakiej prowadzony ma być jej bieg. Przedmiotem oceny będzie również zaproponowane połączenie (skorelowanie) promenady z zejściem na plażę.
Odpowiedź:
Pod pojęciem „zejście na Plażę Dubaj” (zejście na plażę nr 5) rozumiemy budowlę łączącą górny poziom klifu – początek budowli znajduje się w Obszarze A ( na działkach nr 248 i 249) z plażą leżącą u podnóża klifu – koniec budowli znajduje się w Obszarze B (działka 468/1). Zejście obejmuje zatem wszystkie schody wraz ze spocznikami, pochylnie i połączenia poziome jako całość użytkową. Zakończenie zejścia na plażę ma być „fizycznie zlokalizowane„ w Obszarze B.
Odpowiedź:
Tak, należy zaprojektować oświetlenie na trasie promenady, zejścia na plażę oraz platformy widokowej.
Odpowiedź:
Przedmiotem konkursu jest koncepcja „budowy platformy widokowej wraz z zejściem na „Plażę Dubaj”. Promenada jest elementem uzupełniającym. Oczywistym jest, że o atrakcyjności rozwiązań przestrzennych decydować będzie forma platformy widokowej wraz z zejściem na plażę. Wizualizacje powinny pokazywać atrakcyjność rozwiązań przestrzennych. W tym znaczeniu pod pojęciem widoku całości należy rozumieć całość jakim jest platforma widokowa wraz z zejściem na plażę. W ust. 69 pkt 7 Regulaminu Konkursu zalecana jest m.in. wizualizacja całości z „lotu ptaka” – z kierunku północny zachód lub północny wschód. Nie ma potrzeby w tym ujęciu pokazywania jednocześnie całości promenady.
Odpowiedź:
Szerokość promenady określa się na maksymalnie 4,0 m, przy czym dopuszcza się lokalne poszerzenia pełniące funkcję tarasu widokowego.
Odpowiedź:
Zamawiający definiuje promenadę jako ciąg komunikacyjny przeznaczony do ruchu pieszego. Jednocześnie patrz odpowiedzi na pyt. 18 (z dnia 28.04.2024), pyt. 23 (z dnia 07.05.2024) i pyt. 29 (z dnia 07.05.2024)
Odpowiedź niekatualna:
Tak. Szerokość 4 m jest obligatoryjna dla całego przebiegu zejścia tj. wszystkich schodów ze spocznikami pochylni i połączeń poziomych. Pojęcie zejścia zostało określone w odpowiedzi na pytanie nr 24 z dnia 07.05.2024 r.
Zobacz korektę odpowiedzi na to pytanie (punkt niżej).
Korekta Odpowiedzi:
Po korekcie, odpowiedź przyjmuje brzmienie: Tak. Szerokość 4 m jest obligatoryjna dla całego przebiegu zejścia tj. wszystkich schodów ze spocznikami, pochylni i połączeń poziomych rozumianych jako główny ciąg komunikacyjny od punktu A na górze klifu do punktu B na poziomie plaży. Pojęcie zejścia zostało określone w odpowiedzi na pytanie nr 24 z dnia 07.05.2024 r.

Pytania, które wpłynęły po terminie, zgodnie z postanowieniem Pkt. 14 Regulaminu Konkursu pozostaną bez odpowiedzi.